Sunday, April 19, 2015

Petua Cerahkan Kulit Hanya Menggunakan Bahan Di Dapur Anda

Kulit gelap dan kusam boleh disebabkan oleh pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari, pencemaran alam sekitar, ubat, kulit kering, tekanan, pilihan gaya hidup yang tidak sihat, dan penggunaan produk kosmetik berasaskan kimia yang berpanjangan.

Ramai orang bekerja keras untuk mencapai kulit yang cantik dan sempurna. Pasaran dibanjiri dengan krim kulit dan losyen pencerah. Tetapi produk tersebut boleh mempunyai bahan kimia berbahaya yang akhirnya boleh merosakkan kulit anda. 


Dianz Vitamin 60 biji RM80 (Maklumat lanjut - 011 1449 4966)

Bahan yang paling penting dalam penjagaan kulit adalah vitamin C, yang anda boleh mendapatkan dengan banyaknya daripada buah oren. Buah oren boleh mencerahkan warna kulit anda. Penggunaan jus oren segar boleh menjadikan tekstur keseluruhan kulit anda lebih lembut. Untuk mencerahkan kulit, oren boleh digunakan dalam dua cara yang berbeza.

1) Buat pes dengan menggabungkan dua sudu besar jus oren dan secubit serbuk kunyit. Sapu pes pada muka dan leher anda sebelum tidur. Anda juga boleh menggunakannya pada tangan dan kaki. Cuci pada keesokan harinya. Amalkan setiap hari dan anda boleh lihat kesannya dalam 1 ke 2 minggu

2) Kisar kulit oren yang kering menjadi serbuk. Campurkan satu sudu serbuk oren dengan satu sudu besar yogurt plain untuk membuat pes. Sapu pada kulit anda dan biarkan selama 15 hingga 20 minit. Bilas dengan air. Amlakan sekali atau dua kali seminggu


Semoga berjaya!




No comments:

Post a Comment